Silverfall is een RPG, ontwikkeld door softwarebedrijf MonteCristo voor Windows. Er is een poort gemaakt voor PSP. Een uitbreiding voor de Windows-versie van het spel, Silverfall: Earth Awakening , werd uitgebracht in 2008. Silverfall: Gold Edition werd ook uitgebracht in 2008, met zowel het hoofdspel als de uitbreiding.

Silverfall heeft veel overeenkomsten met populaire games,Diablo en Diablo 2. Het heeft ook sterke invloeden van Sacred. Spelers kiezen een personage uit een van de vier races ( Human , Elf , Troll, Goblin) en ontwikkelen hun "klasse" (jager, boogschutter, magiër, enz.) Door verschillende vaardigheden toe te wijzen naarmate ze hoger komen te staan. Tekens kunnen mannelijk of vrouwelijk zijn en de gameplay zal enigszins verschillen op basis van de selectie.

Silverfall is een op Questen gebaseerde game die zich concentreert op een conflict tussen natuur en technologie , waardoor spelers trouw kunnen worden aan een van deze gebieden, wat de ontwikkeling van aanvullende vaardigheden en de mogelijkheid om bepaalde op alignment gebaseerde items te gebruiken mogelijk maakt. Er is echter geen 'goede' of 'slechte' kant om op één lijn te komen met technologie of de natuur, omdat beide speurtochten zullen hebben die van de speler vereisen dat hij dubieuze en altruïstische daden verricht. Een 'natuur'-speler kan worden gevraagd de opzichter te vermoorden van een groep werknemers die de wereld niet langer willen vervuilen met hun fabriek, en een' technologie'-speler kan worden gevraagd om natuurlijke hulpbronnen te exploiteren die zullen leiden tot verlies van de levensonderhoud van een nabijgelegen mensen. Tegelijkertijd kan aan beide spelers worden gevraagd om een ​​vakbondsleider omkoping te beloven om een ​​staking op te breken, ten koste van zijn collega's.

Maker: Kyiv's Games

Uitgever; Monte Cristo

Platform; PC (Windows), PSP

Releasedatum; 9 Maart 2007

Genre; RPG

Speelwijze; Singleplayer, Multiplayer

 

Spelers hebben het vermogen om metgezellen op te nemen en verschillende wezens op te roepen (zoals zombies, verloren zielen, robots en elementalen) om hen te helpen bij hun zoektochten.

Bekende metgezellen zijn onder meer:

  • Morka (Female Troll - ice magic / healer ); aka "Morka de Goede" - gevonden in het vluchtelingenkamp
  • Gort (Male Troll - "tank" jager); aka "Lord Gort" - gevonden in Graybay
  • Danselame (Mannelijk Elf - jager / berserker ) - gevonden in moeras , bij elfdorp
  • Alina (Female Elf - fire magic) - te vinden op de weg in de wildernis
  • Portix (Mannelijke Goblin - boogschutter) - gevonden in Druid village
  • Dril (Female Goblin - shadow magic / healer); aka "Dril the Mechalchemist" - gevonden in Cloudworks
  • Tanya (Female Human - geweren) - gevonden in Cloudworks Desert
  • Hulart (Male Human - air magic) - gevonden in de wildernis van Gaian

Alle metgezellen vereisen dat een bepaalde zoektocht wordt uitgevoerd voordat ze zich bij het spelersfeest voegen en afhankelijk van de houding van de speler ten opzichte van hen tijdens het spel, kunnen ze meer speurtochten aanbieden. Ze zullen ook dialogen initiëren op verschillende momenten tijdens het avontuur, door informatie over het gebied en / of hun achtergrond aan te bieden.

Vaardigheden worden onderverdeeld in 3 hoofdcategorieën:

  • melee en ranged combat (verder onderverdeeld in melee, ranged, techniek)
  • gebruik van magie (verder verdeeld in elementair, licht, schaduw)
  • raciaal en op één lijn (verder verdeeld in natuur, technologie, ras)

Elk van deze 9 subcategorieën heeft een eigen "skill tree" waaruit de speler kan kiezen. Spelers krijgen telkens 4 behendigheidspunten als ze een niveau behalen en kunnen ze toevoegen aan de vaardigheden van hun keuze. Elke individuele vaardigheid kan maximaal 10 punten hebben.

Spelers ontvangen telkens wanneer ze een niveau behalen 4 attribuutpunten en kunnen deze toevoegen aan de attributen van hun keuze. de vier attributen zijn kracht , stamina, behendigheid en intelligentie . Items kunnen ook worden gebruikt om attributen te wijzigen. Zoals met de meeste role-playing games, hebben deze vier kenmerken een directe invloed op de manier waarop het personage van de speler evolueert. Punten uitgeven aan behendigheid zal hun effectiviteit met een boog vergroten, punten spenderen aan kracht zal hun schade vergroten met mêlee-wapens. Intelligentie heeft direct invloed op de hoeveelheid 'Kracht' die het personage moet uitgeven aan magische en speciale aanvallen en Stamina heeft direct invloed op de hoeveelheid gezondheid van het personage.

Items kunnen worden gevonden als buit van het doden van monsters , gekocht bij handelaren of gewonnen als Quest-beloningen. Alle items variëren in kwaliteit van gewoon tot uniek, evenals variërend in niveau (dat wil zeggen dat een item kortzwaard level 38 ultimate kan zijn). Het niveau en de kwaliteit van een bepaald item zijn sterk afhankelijk van het verkregen gebied en het niveau van het personage, zelden variërend van het niveau van de personages op het moment dat ze het item verkrijgen.

In de spelersinventaris en de inventarissen van hun metgezellen zijn er gokautomaten voor kogelvrij vesten , handschoenen, laarzen, een rugzak, een oorbel , een ketting , een ring , een helm , afstandswapens en twee handwapenspots, de off-hand slot waarvan kan worden gebruikt voor een secundair wapen of een schild. De speler heeft de mogelijkheid om te beslissen wat er in deze gokautomaten zit, niet alleen op zijn eigen karakter, maar op beide metgezellen, hoewel alle items die niet in gebruik zijn, bewaard worden in een 'gemeenschappelijke' inventaris, in plaats van drie individuele inventarissen. De uitrusting die een personage kan uitrusten, is niet alleen afhankelijk van hun kracht, maar ook van hun loyaliteit, dwz een natuurspeler kan geen technologische implantaten uitrusten.

Silverfall heeft , net als de meeste andere RPG's, zowel campagnevragen die essentieel zijn voor de verhaallijn als optionele, secundaire speurtochten. NPC's het aanbieden van speurtochten verschijnen als groene stippen op de minikaart en een groene pijl op de minikaart geeft de richting aan waarin de speler moet gaan om de geselecteerde secundaire quest te voltooien. Secundaire speurtochten zijn nuttig voor de ervaring die het personage krijgt om ze te voltooien, de aangeboden beloningen, de loyaliteitsverschuivingen tussen natuur en technologie en de mogelijkheid dat begeleiders lid worden. Campagne-opdrachten worden aan het personage gegeven door middel van plot-centrale NPC's , zoals het kind van de Archmage of Silverfall die de pc aan het begin van het spel tegenkomt. De pijlen voor deze speurtochten verschijnen als geel op de minikaart en hebben over het algemeen kleinere beloningen dan die aangeboden door secundaire speurtochten.

De plot van Silverfall begint met de stad Silverfall wordt vernietigd door een naamloze kwade kracht, later geïdentificeerd als de Shadow Mage. Dit deel van het spel wordt beschouwd als de zelfstudie, omdat de speler de identiteit van de Archmage van Silverfall als verdediging van de stad aanneemt in plaats van hun eigen personage, en pop-ups leggen de basiswerkingen van het spel uit. Aan het einde van de tutorial kan de Archmage het nog-niet-benoemde kwaad doden of door hem worden gedood, dat dan het lichaam van de Archmage bezit.

De speler bevindt zich dan in controle van zijn eigen personage in het midden van een vluchtelingenkamp van de gevallen Silverfall. Op verzoek van het kind van de Archimagus (hun geslacht hangt af van het personage van de speler, altijd het tegenovergestelde) moet de speler basishandelingen uitvoeren in het omringende moeras om het kamp te beschermen, spullen te vinden, enzovoort. Het kind van de Archimagus kent de speler al jaren, en een soort van romantische betrokkenheid wordt gesuggereerd in sommige van de dialogen. Met de veiligheid van het vluchtelingenkamp, ​​wordt de pc gevraagd om naar de stad Cloudworks te gaan, een technologisch uitgelijnde stad in het midden van een woestijn, op zoek naar de Archmage. Nadat de aanval is voltooid, krijgt de speler toegang tot Upper Cloudworks, waar de koning vraagt ​​om een ​​edelman te onderzoeken die vreemd heeft gehandeld.

Na het bestormen van haar huis, ontdekt de speler dat ze ook is beschadigd door de Shadow Mage en wordt ze naar de robotfabriek gestuurd om de bezeten Archmage van Silverfall onder ogen te zien. De dodelijke slag werd geslagen door de zoon / dochter van de Archimagus die erin slaagde zich een weg te banen door de robotfabriek vóór de speler, maar geen stappen nam om de Shadow Mage te confronteren totdat de speler arriveerde (voor het toegevoegde drama zou het lijken). De Shadow Mage verlaat vervolgens het lichaam van de Archimagus en bezit het kind van de Archimagus.

Het personage van de speler keert dan terug naar de geruïneerde Silverfall om te zien dat de watervoorziening is vervuild door de levende doden opgeroepen door de Shadow Mage, en moet worden gezuiverd door Gaian- druiden die in het noorden te vinden zijn. Helaas hebben de druïden hun eigen problemen, met het heilige water dat nodig is om de voorraden van Silverfall te zuiveren die alleen beschikbaar zijn in een grot bewoond door beesten. De speler moet zich een weg banen door de grot naar de hoofdman van de beesten, die weigert het benodigde water te leveren totdat de ondoden uit hun grotten zijn gereinigd. Nadat de speler deze taak heeft voltooid, moeten ze terugkeren naar de Gaian-druïden om het water te laten zegenen. Als de speler arriveert, wordt het dorp van de druïde overvallen door elven die beschadigd zijn door de invloed van de Shadow Mage, en de speler moet de tovenaar doden die de leiding heeft over de overval. Na deze overwinning komen de Druïden overeen om het water te zegenen, maar vragen dat het personage van de speler de Prins van de corrupte Elven vermoordt om verdere aanvallen te voorkomen.

De speler wordt vervolgens gedwongen om zich een weg te vechten naar het hart van het kamp van de Corrupte Elven en de Prins te verslaan, die met zijn laatste adem legt dat de Schaduw hem de overwinning had beloofd over de druïden die hem hadden verbannen, zodat hij weer een land zou hebben voor zijn mensen. Het kind van de Archimagus verschijnt dan (nu gecorrumpeerd door de Shadow Mage) en vraagt ​​de speler om zich bij hen aan te sluiten, maar de speler moet weigeren in het licht van het lijden van de mensen van Silverfall. Terugkeren naar de druïden resulteert in de speler die het water ontvangt om de voorraden van Silverfall te reinigen. Helaas is de reiniging van de watervoorziening van de stad niet de laatste hindernis voor de wederopbouw van Silverfall. Bij terugkeer in de stad, vindt de speler dat de koning is gedood, de kroon is gestolen en de prinses is ontvoerd. Dus de volgende actie van de speler is om de aanvallers op te sporen, blijkbaar gebaseerd in Greybay.

De speler kan vervolgens een van de twee manieren kiezen om Greybay te bereiken: (1) om rechtstreeks naar de Greybay-dokken te worden getransporteerd, wat resulteert in een hevige strijd, of (2) om te lopen, wat veel langer duurt, maar de zwaarste gevechten vermijdt. Eenmaal in de Greybay- dokken moet de speler zich een weg banen door het schip van de ontvoerders van de prinses en de kapitein doden. Op zijn lichaam worden aanwijzingen gevonden op het kerkhof van Necroraider waar de prinses wordt vastgehouden. Opnieuw slaagt de speler erin zich een weg banen door hordes monsters naar hun doel: de crypte van de maker van de Necroraiders, Iznahel.

Bij binnenkomst in de crypte wordt de speler opgewacht door een geest , waarvan wordt geopenbaard dat het Iznahel is, die de speler beschimpt met woorden die blijkbaar afkomstig zijn van de Archmage van het corrupte kind van Silverfall. Het spook is nog twee keer bijeen voordat onthullen dat de prinses is veranderd in een griezel, die de speler moet verslaan, op welk punt Iznahel zelf aanvalt. Bij zijn dood (of 'dissipatie' als hij al dood is en de speler als een geest aanvalt), vindt de speler records met betrekking tot de Shadow Mage die Silverfall heeft geteisterd. Uit deze gegevens blijkt onder meer dat een manier om de Schaduw te vernietigen is gemaakt en nu wordt bewaard in het nabijgelegen, met sneeuw bedekte hertogdom Steelight.

 

De speler moet zich een weg banen door een besneeuwde wildernis om het kleine stadje Steelight te vinden. Echter, eenmaal daar is het niet eenvoudig om de steen te pakken die nodig is om de Shadow Mage te verslaan. De gezondheid van de huidige hertog van Steelight is snel ziek en zijn moeder vreest voor de continuïteit van hun bloedlijn. Ze vraagt ​​de speler om de onwettige erfgenaam van haar zoon te vinden, die ze enkele jaren eerder verbannen heeft, in ruil voor de steen om de Archmage van Silverfall's kind te redden. Met weinig keus dan te accepteren, moet de speler zijn weg vinden door een ijzig labyrint bewoond door 'ijsfeeën', om de moeder van het kind te vinden. Zodra de moeder van het kind is gevonden, vertelt ze de speler dat haar zoon is gekidnapt door de bevroren hapering, en de speler moet hem dan opsporen.

Terugkerend naar het labyrint, slacht de speler tientallen duivels af en spoort de erfgenaam van het hertogdom van Steelight op, waarbij hij constateert dat hij in feite door de koning van de ijsfeeën werd gebruikt als een soort van vat. Nadat het kind is gered, keert de speler terug naar Steelight en krijgt hij toegang tot het voorouderlijk graf van de heersende familie van Steelight. Die helaas is overgenomen door de rusteloze doden.

De speler vecht vervolgens zijn weg naar het graf van de stichter van Steelight, om te zien dat hij is teruggekeerd als een geest, teruggetrokken door de verschrikkelijke gebeurtenissen die in Silverfall zijn begonnen. De speler ontvangt de steen om de Archmage van Silverfall's kind te reinigen van de corruptie van de schaduw. Handig is dat de speler zijn jeugdgenoot niet hoeft te volgen, omdat deze op het toneel verschijnt en de speler smeekt ze niet met de steen te 'doden'. De speler negeert echter de schaduw en gaat verder met het redden van zijn vriend, die net tijd heeft om oprecht dank te zeggen voordat de Koning van de Duisternis arriveert en hen doodt. De speler valt woedend aan, maar het brein achter de vernietiging van Silverfall en de vele andere plannen die de speler heeft proberen te verijdelen, slaagt erin te ontsnappen en spreekt over het brengen van de God van Vernietiging in de wereld.

Met weinig over voor de speler om te doen maar de dreigende vernietiging van de wereld te stoppen, keert de speler terug naar Silverfall, en wordt verteld dat de enige manier om de oproeping van de God van Vernietiging te stoppen is om onder de bergen te reizen en het kwaadaardige, onderaardse te vinden dwergen sluiten zich aan bij de Koning van de Duisternis en doden hem voordat hij het ritueel kan voltooien.

De passage onder de bergen is echter overspoeld door gigantische vijandige insecten, die de speler moet bevechten om de stad Dwarf te vinden. De donkere koning creëert een portaal in het dwergenpaleis en hoewel de speler hem dodelijk verwondt, slaagt hij er wel in te ontsnappen naar Blaize, de hoofdstad, waar hij van plan is de tempel te gebruiken om de God van de vernietiging op te roepen. De speler volgt hem door, om te ontdekken dat Silverfall en haar bondgenoten zich hebben verzameld en op het punt staan ​​een frontale aanval te starten, waarbij de speler zich misschien wel een weg naar de tempel kan vechten om de koning voor eens en voor altijd te verslaan.

Nadat ze zich een weg banen door de golf van golf van schaduwridders en magmabeesten, bereikt de speler de tempel net zoals de Schaduwkoning het einde van het ritueel nadert en ziet hij dat de Avatar van de God van de Vernietiging hem doodt en de speler inschakelt . De speler verslaat de avatar in een epische strijd en wordt uitgeroepen tot de koning of koningin van het land (omdat "wie anders zou regeren?"). De laatste film toont alle belangrijke nederzettingen gelukkig hersteld en het land bloeit.

Heel veel tekst maar een zeer goede game welke echt de moeite waard is om te spelen.